החור השחור הזה שלא תמיד יודעים לקרוא אותו. ימבה בנתונים ואף לא תובנה אמיתית אחת
אז מה זה בכלל גוגל אנליטיקס?
פיסת קוד השתולה באתר ומסוגלת למדוד בעיקר טעינת דף, כלומר אם הגולש.ת הגיע.ה לדף מסויים באתר שלכם, כמה זמן היה שם, גלילה (אם הטמעתם google tag manager), ומדידה אירועים ספיציפיים כמו צפיה בוידאו, כניסת ליד, רכישה ועוד.
אז איך מטמיעים קוד באתר?
זה תלוי פלטפורמה, היום לא באמת צריך לדעת קוד כדי להמטיע, אם יש לכם אתר וויקס, תוכלו ב marketing and integration לקבל הדרכה איפה למצוא את הקוד והיכן לשתול אותו.
אם יש לכם אתר וורדפס, תוכלו להטמיע תוספים כמו pixel your site, תוספי גוגל וכו׳ , שם תהיה הדרכה מתאימה להדבקת המס׳ המזהה ללא צורך להדביק את כל הקוד הארוך.
אז מה כן צריך לדעת על גוגל אנליטיקס 4
- לוודא שהקוד מוטמע באתר
- להתחיל לעבוד על הדוחות ב-explore
- קחו לכם לפחות 3 חודשים ״לשחק״ וללמוד את זה אל תחכו לרגע האחרון, מה- 1.7.23 גוגל אנליטיקס מסיימת את המדידה והגישה תיסגר ב-1.1.24 אז תגבו נתונים שחשובים לכם
- קחו בחשבון שלוקח כ- 3 ימים עד שמתחילים להופיע נתונים
אופי המדידה של הדור הרביעי שונה מאוד מהיוניברסל, זה כמו לעבור מעגלה עם סוסה היישר למכונית חשמלית. למה עגלה עם סוסה אתם שואלים? כי נתונים כמו זמנהי שהיה וצפיה בסרטון לא נתנו לנו הרבה. היום המדידה של הדור הרביעי ממש מסוגלת לתת את השיקוף של חווית המשתמש, מעורבות אמיתית וניתן ללמוד מכך על החוויה באתר, איך לשפר אותה ואיך באמת להביא להמרות איכותיות.